Auteur(s): Sander Tideman
Publicatie: oktober 2023
Prijs: € 34,95
Taal: Engels
Dat bedrijven moeten verduurzamen is voor velen al geen punt van discussie meer. Maar hoe maakt de organisatie de omslag van enkel winstbejag naar het scheppen van maatschappelijke waarde? Hoe ga je voorbij ‘greenwashing’ naar echte duurzaamheid, in de strategie en in de uitvoering? Sander Tideman, leiderschaps- en organisatie-expert neemt je in dit unieke boek aan de hand. Het begint met het inzicht dat duurzaamheid geen kostenpost hoeft te zijn, maar een bron van economische waarde. Zelfontwikkeling van de leider is daarbij essentieel. Door de Triple Value mindset te ontwikkelen kan de leider het duurzaam denken in de haarvaten van het bedrijf krijgen.
Triple Value Leadership biedt een inspirerende leiderschapsreis met modellen, tools en praktische voorbeelden van bedrijven zoals Unilever, DSM, Auping en Patagonia. Hierdoor word je als leider bewust van de uitdagingen en kansen voor jou en je team(s) op het pad van duurzame waardecreatie. Zo kan het nieuwe perspectief in de ‘hearts and minds’ van de organisatie worden gebracht.
‘Leiders moeten licht brengen. Na decennialang gericht te zijn geweest op zoveel mogelijk, zo snel mogelijk, zo goedkoop mogelijk, hebben ze geen meer idee hoe. Sander Tideman slaat gelukkig een arm om ze heen, laat zien hoe ze hun emoties, hun diepste overtuigingen van de schaduw naar het licht kunnen verplaatsen en kunnen gaan leiden vanuit wat de toekomst, de wereld, de ander nodig heeft.’ – Jeroen Smit, auteur van De prooi en Het Grote Gevecht
‘Triple Value Leadership biedt een scherpe blik op hoe organisaties tot nu toe werkten. Het boek helpt je vervolgens om “business as usual” om te zetten in een nieuwe, wetenschappelijk onderbouwde systeembenadering waarvan organisaties, klanten en samenleving gelijkelijk profiteren.’ – Daniel J. Siegel, MD, New York Times-bestsellerauteur, Clinical Professor, UCLA School of Medicine