Als klein meisje leerde Marieke Hendrix (veranderstrateeg, marketingexpert, storyteller, blogger, spreker en gespecialiseerd in beeldvorming bij verandering) dit al snel: wat je gelooft bepaalt wat je doet. Angst houdt je vast, hoop brengt je tot actie. “Ik help mijn opdrachtgevers tot een frisse blik en bouw hun publiek op rondom die kans zodat ze tot de actie kunnen komen die nodig is. ” Daarbij ligt de toekomst open voor die bedrijven die werkelijk van betekenis durven te zijn economisch, maatschappelijk en sociaal. Dus voor hen die geëngageerd zijn om het beste te doen in hun omgeving, want daar wil je werken of van kopen. Maar hoe doe je dat? Hoe kom je tot maatschappelijke, economische en sociale waarde? En verdient zich dat dan ook terug?
Deze podcast gaat over de bold moves die sommigen maken waar anderen nog twijfelen. Over ultieme keuzes en de consequenties daarvan, en de harde knip tussen ‘vroeger’ en ‘nu’. Duurzaam ja! Maar hoe dan? Ik neem je mee in de verhalen van ondernemers die er echt voor gaan.
Met in deze aflevering: Joris van Zoelen van Synergie. Als meer dan 25 jaar organisatiestrateeg en bedrijfsoptimist, met maar 1 doel voor ogen: zorgen voor een betere wereld en organisaties daarbij helpen om impact te maken naast een gezond economisch model.