Daarnaast heeft Athlon Car Lease haar steun uitgesproken voor invoering van een vergelijkbare regeling voor lichte bedrijfsvoertuigen. Ook daagt Athlon Car Lease de EP-commissie Milieubeheer, volksgezondheid en voedselveiligheid (ENVI) uit te kiezen voor een ambitieuzere doelstelling voor de CO2-emissie van lichte bedrijfsvoertuigen.
Sinds Athlon Car Lease in april 2010 het Cleaner Car Contract ondertekende, hebben verschillende klanten in Nederland, België, Duitsland en Italië dit voorbeeld gevolgd en het contract ondertekend om de gemiddelde CO2-uitstoot van hun wagenpark terug te dringen tot 120 of 130 gr/km.
Hans Blink, president van Athlon Car Lease: “Wij zijn bijzonder trots op de fantastische resultaten die we tot nu toe hebben behaald. Vooral in België, waar tien klanten het contract reeds hebben ondertekend en nog eens vijftig klanten dit overwegen, zien we dat onze klanten behoefte hebben aan een duurzaam wagenpark. Dit versterkt onze visie om onze klanten duurzame mobiliteitsoplossingen te bieden.”
In haar missie om klanten te ondersteunen bij het verduurzamen van hun wagenpark heeft Athlon Car Lease ook een conferentie bijgewoond om een dialoog op gang te brengen tussen vertegenwoordigers van de sector en de commissie over de regelgeving voor de CO2-uitstoot van lichte bedrijfsvoertuigen. Jacq van Roij, Executive Vice President Athlon Car Lease International, benadrukt de steun van Athlon Car Lease aan het invoeren van regelgeving voor de CO2-emissie van lichte bedrijfsvoertuigen: “Als leasemaatschappij hechten wij veel waarde aan Europees beleid voor een zuiniger brandstofverbruik van voertuigen. Door zelf sterk te focussen op duurzame mobiliteitsoplossingen kunnen wij beter inspelen op de wensen van klanten en hun meer concurrerende producten en diensten aanbieden.”
In het verlengde van deze ambitie heeft Athlon Car Lease ook een brief naar de commissie Milieubeheer (ENVI) van het Europees Parlement gestuurd. In de brief daagt Athlon Car Lease de commissie uit te kiezen voor een ambitieuzere doelstelling voor de CO2-emissie van lichte bedrijfsvoertuigen dan de industriecommissie (ITRE) en pleit de leasemaatschappij voor een gewenste doelstelling van 135 gr/km in 2020.