De investeringen van Philips op het gebied van Groene Innovatie en de Circulaire Economiebenadering bezorgden Philips de Reputatie CSR award.
Hans de Jong licht toe: ‘Alle sectoren hebben bijgedragen aan een stevige omzetgroei van onze Groene Producten. Zo heeft de Lighting divisie de CityTouch oplossing gelanceerd waarmee intelligente en flexibele regeling van weg-en straatverlichting mogelijk is en wordt bij Consumer Lifestyle inmiddels meer dan 330 ton gerecycled plastic gebruikt in stofzuigers. Ook de lancering van een nieuw echografiesysteem dat 30% lichter en energiezuiniger is door innovatief materiaalgebruik, is een prachtig voorbeeld dat onze duurzaamheidsdoelstellingen onderschrijft. Het is goed te zien dat onze inspanningen zich ook vertalen naar een sterker merk.”
Cees van Riel, hoogleraar Corporate Communication aan de Rotterdam School of Management en medeoprichter van het Reputation Institute: “Zeven keer op op een rij winnen is een verbazingwekkende prestatie. Als Reputation Institute voeren we ons RepTrak onderzoek in veertig landen uit. En dit is niet eerder bereikt door een bedrijf in een van die landen. Daarnaast wist Philips ook in 14 andere landen verdeeld over drie continenten de hoogste reputatiescore te behalen onder de Nederlandse bedrijven die daar actief zijn.”